فاضلی گفت: اگر نظام پولی مالی کشور در راستای حمایت از تولید اصلاح شود، گام موثری در خصوص ارز آوری به کشور صورت خواهد گرفت.

اصلاح نظام پولی مالی کشور، گامی موثر در ارز آوریعلی فاضلی، ریس اتاق اصناف تهران؛ در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: بخش مواد شیمیایی بیش از 8 هزار نوع کالا را به خود اختصاص می‌دهد و هم اکنون اکثر این اقلام توسط تولیدکنندگان این صنف تولید و عرضه می شود و خوشبختانه افراد در این بخش وارد حوزه ای شده اند که ما نیازمند آن بوده ایم.

وی ادامه داد: عملکرد فعالان این مجموعه صنعتی طبق ساختار و سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده و مشکلاتی هم که تولیدکنندگان این بخش با آن رو به رو هستند، قابل رفع است و باید اتحادیه ذی‌ربط بحث گسترش تولید را به سرعت در دستور کار خود قرار دهد. اتاق اصناف هم از این موضوع حمایت لازم را خواهد کرد و به دنبال این امر در اولین جلسه شورای گفتگو مباحث و مشکلات این مجموعه صنعتی میان روسای‌ کمیسیون ها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فاضلی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان دربحث صادرات تولیداتشان افزود: جلسه‌ای درباره مشکلات صادراتی افراد با رئیس سازمان توسعه تجارت و خود اتحادیه ذی‌ربط برگزار خواهد شد تا مسائل افراد در این مورد مرتفع و فعالیتشان گسترش پیدا کند.

ریس اتاق اصناف تهران در خاتمه گفت: اگر نظام پولی مالی کشور در راستای حمایت از تولید اصلاح شود، گام موثری در خصوص ارز آوری به کشور صورت خواهد گرفت و موجب افزایش سرمایه گذاری خواهد شد.

گفتنی است؛ در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی بالغ بر 8 هزار نوع ماده شیمیایی وجود دارد که در تمامی صنایع عبارت است از صنایع غذایی، دارویی، پژوهشی و دانشگاهی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی، بهداشتی و سلولزی، متالوژی، افزودنیهای خوراکی و اسانس‌ها، اکتشافات نفت و گاز، پلیمری، صنایع ساختمانی، نساجی، ذوب فلزات، نانو تکنولوژی، صنعت چاپ و بسیاری از صنایع دیگر مورد استفاده است که بیشتر از کشورهای چین، آلمان و هند وارد می شود.

لازم ذکر است؛ طی چند سال اخیر با بهبود یافتن فضای تولید و رشد بهره وری در کشور، اغلب کالاها در داخل تولید می شود.

انتهای پیام/

افتتاح نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار